Adab Adab Suami Ketika Istri sedang Mengandung! Sampaikan pada SUAMI Anda! - Kabar Terkini Dan Terupdate

" Ketika isteri mengandung, suami hendaklah benar-benar bertanggungjawab terhadap isteri kerana perasaan isteri sangat sensitif pada saat it..."

Selamat siang kawan Kabar Update kali ini admin bakal membuat artikel yang berjudul Adab Adab Suami Ketika Istri sedang Mengandung! Sampaikan pada SUAMI Anda! - Kabar Terkini Dan Terupdate, karena kemarin admin telan membuat artikel yang membahas tips lainnya seperti di atikel http://kabarbarulagi.blogspot.com/2016/01/bertahun-tahun-melayani-sepenuh-hati.html dan berikut adalah artikel yang membahas Adab Adab Suami Ketika Istri sedang Mengandung! Sampaikan pada SUAMI Anda! - Kabar Terkini Dan Terupdate,,oke deh langsung saja berikut tips Adab Adab Suami Ketika Istri sedang Mengandung! Sampaikan pada SUAMI Anda! - Kabar Terkini Dan Terupdate.


Ketika isteri mengandung, suami hendaklah benar-benar bertanggungjawab terhadap isteri kerana perasaan isteri sangat sensitif pada saat itu. Ada suami ketika isteri mengandung melibatkan emosi.

Isteri sangat memerlukan perhatian daripada suami yang disayanginya. Ada beberapa perkara yang perlu suami lakukan terhadap isteri yang sedang mengandung :

1. Suami hendaklah menunjukkan rasa kasih sayang terhadap isteri, sebagai teman hidup yang paling dekat.
2. Hendaklah berlaku jujur dan setia terhadap isteri serta hindari daripada bersikap kejam terhadap isteri.
3. Selesaikan dahulu jika ada perselisihan faham yang berlaku dengan isteri sebelum tidur.
4. Jangan mudah mengeluarkan perkataan talak kepada isteri.
5. Ketika isteri hampir bersalin, suami digalakkan membaca doa berikut, “La ila ha illa anta subha naka inni kun tum minadzolimin”
Maksudnya : “Tiada Tuhan yang disembah melainkan Engkau Maha Suci. Engkau Ya Allah, sesungguhnya aku termasuk di kalangan orang yang zalim”
6. Suami hedaklah kerap solat sunat atau solat hajat dan mendoakan agar isteri dan anak dalam kandungan selamat. Mengandung akan memberi tekanan terhadap wanita dari segi fisik, ia harus menampung kandungannya, tubuh badannya bekerja lebih kuat. Jantungnya memompa darah 40% lebih daripada keadaan biasa. Buah pinggangnya harus mengendalikan pembuangan kotoran bayinya.

Wanita mengandung juga mengalami perubahan emosi, maka tugas para suamilah untuk menjaga hati para isteri.


from 8KABAR http://ift.tt/1OHwdD4
Adab Adab Suami Ketika Istri sedang Mengandung! Sampaikan pada SUAMI Anda! - Kabar Terkini Dan Terupdate

Kabar Unik Terupdate Dan Terbaru, disini kamu juga bisa menemukan semua tips yang sudah admin pilihkan untuk kamu seperti : kabar unik, kabarterbaru, kabar terbaru tapi unik, kabar unik dan terbaru, kabar unik sekali, kabar terbaru sekali

Anda sedang membaca artikel Adab Adab Suami Ketika Istri sedang Mengandung! Sampaikan pada SUAMI Anda! - Kabar Terkini Dan Terupdate di Kabar Update. Anda juga dapat membaca artikel lainnya seperti http://kabarbarulagi.blogspot.com/2016/01/kata-kata-mutiara-terbaru-kumpulan-kata.html atau http://kabarbarulagi.blogspot.com/2016/01/bertahun-tahun-melayani-sepenuh-hati.html.

Semua artikel yang ada di Kabar Update adalah artikel pilihan yang sudah admin pilihkan untuk kamu...semoga artikel yang barusaja kamu baca bisa bermanfaat.

Kesimpulan artikel ini adalah " Ketika isteri mengandung, suami hendaklah benar-benar bertanggungjawab terhadap isteri kerana perasaan isteri sangat sensitif pada saat it..."

No comments:

Post a Comment